top of page
  • דינה בר-אושר

חשיבות כתיבת קורות חיים בעידן הטכנולוגי

לאחרונה נתקלתי במאמרים לפיהם הכותב פוסק כי קורות חיים זה "פאסה". לטענת אותם כותבים, כרטיס באחת הרשתות החברתיות הנו תחליף הולם למסמך הותיק.

האם זה כך? לדעתי התשובה ממש לא חד משמעית.


אדם מתחיל לחפש עבודה במטרה למקסם את החשיפה שלו למשרות רבות ככל הניתן התואמות את כישוריו וניסיונו. ערוצי החיפוש הנם רבים ומגוונים: חברים ומכרים, פניה יזומה לארגונים המעניינים אותך, אתרי חיפוש עבודה, חברות השמה וגם רשתות חברתיות.

הרי גם כיום, לא כולם נמצאים שם, וגם אם הם נמצאים באותן רשתות, זה לא אומר שזו המדיה היחידה. החיים בעולם חיפוש העבודה, ובכלל, אינן חד מימדים.

יתירה מכך, חשיבות כתיבת קורות חיים הנה קריטית גם אם אתה מחפש ברשתות החברתיות: אופן ההתנסחות, צורת הכתיבה, אורך המסמך, המבנה שלו – כל אלה מעידים ככרטיס ביקור ראשוני עליך כמועמד.

כאחת שמגייסת לארגונים מגוונים בכל הקשת העסקית והחברתית בארץ מזה כעשרים שנה, אני רוצה לומר לכם: קורות חיים הם לא פאסה! להיפך, יש להם חשיבות מכרעת באופטימיזציה של כמות הפניות והתאמתן לדרישות שלך כמחפש עבודה.


כתיבה נכונה של קורות חיים הנה המפתח הראשון לפרוזדור של חיפוש עבודה גם כיום בעידן הטכנולוגיה והרשתות החברתיות.

מסמך קורות חיים מהווה תמצית של נתוני מחפש העבודה ומהווה בסיס ראשוני להתרשמות של מעסיק מהפרופיל: האם ההשכלה רלוונטית? האם החברות בהן עבד קשורות לעולם התוכן של המעסיק? האם התפקידים אותם ביצע המועמד רלוונטיים למשרה הפנויה? ועוד ועוד.

בניגוד לכרטיס מועמד, קורות החיים כתובים בצורה מובנית ומאידך עם תכנים פרי עטו של מחפש העבודה, עובדה המאפשרת לאמוד את סגנון הביטוי – פרמטר חשוב נוסף.

לאחר כ- 20 שנות ניסיון בתחום האבחון והגיוס, אני לא רואה כיצד ניתן לוותר על מסמך קורות החיים כמצגת של כרטיס ביקור ראשוני של מועמד. בחיפוש עבדוה חשוב לפתוח דלתו, כמה שיותר מגוונות, על מנת למקסם את איכות התהליך. לא נכון ולא כדאי לפסול מדיה כזו או אחרת מתוך חשיבה כי בעידן החדש יש מקום רק למדיה אחת.

ענין הטכנולוגיה מול כלים מעשיים מסורתיים נכונה לעוד הרבה תחומים: מחשב למשל הוא כלי מאוד חשוב, אבל עדין הוא לא יכול להרגיש, או לקבל החלטה על סמך רבדים "רכים".

הטכנולוגיה כבודה במקומה מונח, אבל אל לנו לשים אותה בבלעדיות או חלילה לחסום ערוצים נוספים אחרים על מנת למקסם את הצלחת תהליך חיפוש העבדוה שלכם.

לסיכום ניתן לומר כי ישנה חשיבות רבה בכתיבת מסמך קורות חיים גם בעידן של רשתות חברתיות ואוטומציה מתפתחת, וכי כמו לכל דבר בחיים יש יותר מרובד אחד בתהליך חיפוש העבודה.


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page