top of page
  • דינה בר-אושר

המראה שבתוכנו – הצצה לתווי פנינו

עודכן: 22 בדצמ׳ 2020

כמה פעמים במרוץ החיים עצרנו לחשוב:מהם דפוסי החשיבה וההתנהגות שמנהלים אותי? האם אני מעוניין שהם ינהלו את חיי ומעשי?


בבחירת מקום עבודה אנו שמים דגש רב על מי מנהל אותנו וזה אף שיקול משמעותי בבחירת מקום עבודה, הכיצד אנו נותנים לדפוסים שבתוכנו לנהל אותנו יום יום, שעה שעה מבלי לעצור רגע ולשאול: האם זה בכלל מתאים לי כיום? האם זה משרת את מטרותיי ורצונותיי? כולנו גדלים אצל הורינו המשרישים בנו את מערך האמונות והדעות עליהם הם גדלו ואותם הם אמצו במהלך שנות חייהם. כשאנו מתבגרים האם אותם דפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות עדין טובים עבורנו? לדוגמא: אם בעבר הייתי ילדה ממושמעת, ילדה שחשוב לה מה אומרים עליה, הכי חשוב לה בעולם שהסביבה תקבל אותה. אלו מחשבות שקיבעו למעשה דפוס התנהגות של ריצוי תמידי שממשיך לנהל אותי כאדם בוגר – האם לא כדאי שאעצור ואבדוק עם עצמי:

האם זה מתאים לי עדיין?

באמצעות חכמת הפנים אנו יכולים להתבונן גם בעצמנו, (והאמת שעדיף שנתבונן קודם כל וכל הזמן בעצמנו, ולא באחרים) אנו יכולים לשקף לעצמנו מהם דפוסי החשיבה ו/או ההתנהגות שמנהלים אותנו, להתבונן בהם ולבחון: האם זה מקדם אותנו או שמא זה כבר מעכב את ההתפתחות האישית שלנו, את הרצונות ואת הגשמת החלומות בחיינו בהווה. התבוננות - זו מתנה שכל אחד צריך לתת לעצמו: מה מנהל אותי והאם זה מתאים לי.

במהלך הקורס אנו לומדים משמעות כל תו בפנים לגווניו, דרך הלמידה הזו אנו מתבוננים כל הזמן בפנינו ומשקפים לעצמנו את דפוסי החשיבה וההתנהגות שמנהלים אותנו. זהו מסע קסום אל תוך עצמנו דרך תווי פנינו.

מוכנים לצאת אל המסע הזה? להתבונן במראה של עצמכם?

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page